11. lokakuuta 2011

Tätä mä ajattelen

Mulle on usein sanottu, et ajattelen liikaa. Se lienee totta. Ajattelen. Kun näen ihmisiä, ajattelen; kun näen eläimiä, ajattelen. Liikennevälineissä ajattelen; sängyssä ennen unta ajattelen. Ajattelen lukemiani kirjoja. Elokuvia. Ajattelen maisemia, tulevaisuutta, menneisyyttä, haaveita, töitä.

Tätä mä ajattelen

Oon koskaan miettiny et kun katsot taivaalle, siellä ei oo mitään sinistä seinää vaan tilaa nii paljon ku voit vaan käsitttää, tai et

Me haudataan toisiamme, kunnes itse kuollaan. Sitten muut jatkaa sitä samaa: hautaa toisiaan, suree, jatkaa elämää. Hautaa toisiaan, suree, jatkaa elämää.

Mitä sun paras ystävä tekee nyt? Entä mummi? Kummitäti? Ne on olemassa nytkin, vaikkei ne oo tässä. Onko ne koneella, television edessä, nukkumassa? Mitä niillä on päällä?

Kuka mun naapuri on ja mitä se nyt tekee?

Kuka teki tän kankaan mun paitaa varten? Missä se asuu? Saako se tarpeeks ruokaa, ollenkaan ruokaa, tietääkse, mikä on tietokone?

Miks mulla on kaikkee ja joillain ei oo mitään?
Miks mä synnyin Suomeen enkä Afrikkaan?

Mitä mun kehossa tapahtuu nyt?
Mistä mun aivot tietää vaipua uneen, miks ne osaa herättää mut?

Kauanko se mies metrossa on juonu? Kuinka kauan se on ollu joka päivä kännissä? Miks se on joka päivä kännissä? Onks sillä koti? Kuuntelisko se mua, jos sanoisin, et se voi myös lopettaa?

Itkeekö ne ihmiset, joiden kaa irkkaan, sillon ku me jutellaan ja mä en vaan tiedä sitä?

Kuka sä oot?
Mitä sä ajattelet?



5 kommenttia:

  1. Yllättävän samoja juttuja pyörii munki päässä. Oon vaan koittanu hillitä sitä liiallista pohtimista, siitä menee pää pyörälle :)

    VastaaPoista
  2. Kivaa havaita etten yksin ajattele kaikkea mahdollista.

    VastaaPoista
  3. Oon Mirella ja ajattelen myös liikaa, monia samoja kuin tässä kirjoitit. Nyt ajattelen, miksi oikealla jalallani on kylmempi kuin vasemmalla, millaista unta äiti näkee juuri nyt vai onko se vielä nukahtanutkaan, onko paras ystäväni valveilla kuten yleensä tähän aikaan ja saakohan yksi sille linkittämäni kuva sen nauramaan, onkohan se jutellut yhden toisen kanssa vielä, miksi kynsien pureskeleminen on aina jotenkin addiktoivampaa öisin, kukahan äsken piti hassun äänen ulkona ja onkohan se ulkoiluttamassa koiraa vai kotimatkalla vai jotain muuta... ja sitä rataa. Mitäs kysyit!

    Ja hei, eri kiva blogi sulla!

    VastaaPoista