13. joulukuuta 2013

Uuden vuoden lupaukset 2013 - miten meni?

Vuoden alussa tein listan siitä, mitä haluaisin tänä vuonna saavuttaa. On aika tutkia, miten meni. Lista näytti tällaiselta, hieman lyhenneltynä, pitkän version voi lukea linkin takaa:

1. Sanon tunteeni suoraan. Opettelen menemään konfliktiin.
Miten meni: Meni hyvin. Oon oppinut, että asiat riitelee. On helppoa puhua esimerkiksi työn laadusta ja siitä, mitä mieltä oon siitä. Henkilökohtaisella puolella on vaikeempaa: jos asiat liittyy muhun henkilönä, alan heti vältellä konfliktia.

2. Hankkiudun eroon haitallisiksi kokemistani ihmissuhteista siinä määrin kuin se on mahdollista. 
Miten meni: No eihän se ihan putkeen mennyt. Oon tehnyt asian eteen töitä ja esimerkiksi sanonut tunteeni suoraan. Mitään välienkatkaisua ei ole tapahtunut, paitsi yhdessä tapauksessa, ja sekin johtuu siitä, etten enää tee aloitetta eikä toinen ihminen ilmeisesti kaipaa mua tai aio koskaan tehdä asialle mitään.

3. Haluan päästä semihyvään fyysiseen kuntoon. 
Miten meni: Hyvin meni. Oon lihaksikkaampi kuin vuoden alussa ja oon liikkunut melko paljon.

4. Haluan oppia hallitsemaan ahdistustani niin, ettei virheet tunnu maailmanlopulta.
Miten meni: Tekemistä on vielä.

5. Haluan nähdä useammin niitä ystäviä, joita nyt näen harvoin. Yritän pitää kiinni kerran kuussa -tapaamistahdista, jossa sovitaan ainakin yks tapaaminen per kuukausi. 
Miten meni: Meni ihan hyvin! Pari kuukautta jäi väliin kiireiden, lomien ja muun vuoksi, mutta muuten oon onnistunut :3

6. Haluan tehdä asioita yksin. Matkustella yksin. Mennä keikoille yksin, itseni kanssa.
Miten meni: Meni hyvin. Olin kaks viikkoa yksin reissussa ja se tuntu hyvältä.

7. Haluan oppia käyttämään aikaani niin, miten itse haluan sen sijaan, että ajattelisin koko ajan asioita, joita pitäisi olla tekemässä tai suorittamassa.
Miten meni: Oon rentoutunut huomattavasti ja se on hyvä. Joskus mietin edelleen asioita, jotka ei oo ajankohtaisia, tätä täytyy siis vielä harjoitella.

8. Haluan elää nyt. Haluan toteuttaa unelmia. Haluan sanoa asioille rohkeammin kyllä. Haluaisin esim: mennä ensiapukurssille, jousiammuntakurssille, tanssikurssille, käydä lukemassa vanhuksille, kirjoitella mun kummilapselle, auttaa ihmisiä enemmän jollakin tavalla, matkustella, käydä keikoilla.
Miten meni: Oon käynyt jousiammuntakurssin, tanssikurssin, kirjoittanut kummilapselle, matkustellut, käynyt keikoilla. Kävin myös taontakurssin. Oon sopinut tapaamisen keskustellakseni vanhuksille lukemisesta. Eli: putkeen menee :3

Aion tehdä uuden toivelistan vuodelle 2014. Stay tuned!

2 kommenttia: