23. huhtikuuta 2015

Miten menee uudenvuodenlupausten kanssa?

Tätä vuotta on mennyt jo yli neljäsosa! Tässä siis väliaikatiedote; miten menee uudenvuodenlupausten kanssa?

Otan vaikeat asiat puheeksi rohkeasti.
En osallistu juoruiluun.
Otan asiat esiin sen ihmisen kanssa, kenestä on kyse.

Tää on yllättävän vaikea ja hankala. Arvatkaa, kuinka monta kertaa viikossa tulee tilaisuuksia valittaa ja juoruta jonkun käytöksestä ilman, että koskaan mainitsee tätä asiaa sille henkilölle itselleen? MONTA. Oon ollut skarppina ja vältellyt tätä selän takana paasaamista.

On pelottavaa sanoa suoraan. On pelottavaa, ettei ehkä ookaan oikeassa, ehkä toinen suuttuu, ehkä on tajunnut väärin, ehkä sulle huudetaan.

Ei oo huudettu eikä oo tullu katastrofia. Että että. Ehkä se juoruilu ja asioiden välttäminen on vaan tapa, jolla kätevästi saa pidettyä yllä elämästä sellaista muotoa, jossa ite on aina oikeassa ja koskaan ei tartte riidellä kenenkään kanssa?

Vältän turhia muovipakkauksia. 
En osta uusia vaatteita.

Vaatteiden ostamattomuus on niin helppoa, koska kirppareilla on tosi hyvät valikoimat JA meitsi ei oikeesti tartte oikein mitään. Ei mitään. Kirpparilta oon ostanut muutaman paidan, sitten oon dyykannut muutaman vaatteen. Samalla oon kierrättänyt vanhoja ja siivonnut vaatekaapit uuteen uskoon, se tuntuu hyvältä.

En oo vuoden aikana ottanut kaupassa yhtään muovipussia. Vesipulloja oon ostanut ehkä kolme. Just, kun iloitsin tästä, tarvitsin jätesäkkiä johonkin ja ostin koko. Rullan. Ajattelematta. Sit kotona tajusin että ei helvetti, sehän meni putkeen! Harjoitukset jatkuvat.

Annan vähästäni. Esimerkiksi rahaa katusoittajalle.
Done.

Jatkan askartelua ja käsillä tekemistä.

Nää on niitä hommia, joissa aina ootan että olis aikaa, jota ei oo, koska en tee sitä.

Alan lukea mummoille.
Done. Jee!

Luen Kalevalan.
Matkustan yksin.

Nää on edelleen tekemäti. Oon kyllä vuoden aikana lukenut paljon, siitä oon iloinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti