14. toukokuuta 2011

Mitä sulle kuuluu?

Oon monesti kuullut ihmisten sanovan, ettei kukaa koskaan kysy, miten heillä menee. Että kukaan ei välitä, ihan oikeasti välitä. Että ihmiset innokkasti kertoo omista ongelmistaan, mut niin usein unohtaa varmistaa, että ystävällä on kaikki hyvin. Niinpä mä ajattelin nyt kysyä teiltä:

Mitä sulle kuuluu?

Miten sulla menee? Sattuuks suhun, ihan oikeasti? Onko sulla joku ongelma, ootko väsyny, tuntuuks susta ettet voi kertoa kellekään, miten asiat oikeasti on? Kysytäänkö sulta tarpeeks usein, miten voit?
Miten sä voit?

Jätä kommentti. Jos et uskalla antaa nimeäs, jätä se nimettömänä. Kerro mulle. Mä haluaisin, et sun ois parempi mieli, ettei sua surettais, että sä voisit puhua jollekin, et jos sä oot ilonen, sä jakaisit sen ilon. Mitä sulle kuuluu, miten sun elämä menee, ooksä ilonen, surullinen, tyhjä, hepulissa, mietiskelevä, apea, mitä? Miten sä voit?

15 kommenttia:

  1. Mulle kuuluu hyvää. Mutta mä olen väsynyt ja turhautunut.

    Mulle kuuluu myös ei niin hyvää. Mutta mä olen luottavainen ja toiveikas.

    Viime yönä itkin kauan. Tämä ei onnistu, mä en onnistu. MIKÄÄN ei onnistu.

    Sitten päätin, että muutan Espanjaan, koska siellä ihmiset nauraa paljon. Mä tahtoisin nauraa paljon. Olla yksi niistä paljon nauravista. Nauraa paljon jonkun kanssa. Nauraa mulle ja sulle ja sille ja tälle, koska rakastan.

    Mä rakastan.

    VastaaPoista
  2. Hauska kuulla, et ei-hyvän lisäksi kuuluu myös vähän hyvää. Oon havainnu, et yleensä kaikki ei oo vaan huonoo tai kivaa, vaan asiat on limittäin ja lomittain ja kaikkia tunteita on päällekäin. Se on vähän hankalaa.

    Onneks rakastamme. :3

    VastaaPoista
  3. Mulla on ollut lähiaikoina tosi tosi onnellinen fiilis. Sellainen et oon puuskahtanut yllättäen ääneen poikaystävälle ja äitille: ''Mä oon niin onnellinen!'' Kevät on parasta aikaa. Mä niin rakastan aurinkoa, että kun se pikkuisen paistaa niin olen onnellinen pitkän aikaa.

    Nyt on pilvinen ja sateinen maanantaiaamu, koulussa on vain inhottavia aineita tänään ja lintu järsii sisustusta, mutta siltikin odotan mitä tää päivä tuo tullessaan, enkä anna sateen vaivuttaa mua melankoliaan. =)

    VastaaPoista
  4. Voi mä rakastan kans kevättä! Kesäkin on ihana, mut keväässä on semmonen uutuuden ja heräämisen olo, ja tuoksuista tulee mieleen aina se ko yläasteella oli vikat viikot laiskaa ja ooteltiin vaan lomaa. :3

    Mä kastuin töihin tullessa kokonaan, mut ei se haitannu, koska sain ajaa mun pyörää! :3 Kiva viikko tulee tästä, sateesta huolimatta.

    VastaaPoista
  5. Nyt on koulupäivä kahlattu läpi ja aurinko paistaa! Ja oikeessa oot, kiva kevätviikko varmasti edessä. =)

    VastaaPoista
  6. Mulla oli peruspieleenmenomaanatai, en ihan onnistunu olemaan kärsimättä kyllä. Mutta nyt on jo hyvä :3

    VastaaPoista
  7. Jos joku kysyy, miten mulla menee, vastaan aina "ihan jees" ja hymyilen päälle. En tiedä, kiinnostaisko ketään, välittäiskö kukaan oikeesti jos avautuisin. En tiedä jaksaisiko kukaan kuunnella, ja vaikka jaksaisi, en enää uskalla tai osaa avautua. Niinpä teen sen tähän nimettömänä, olen pahoillani jos pilaan jonkun päivän.

    Mua väsyttää. En ehdi tai pysty nukkumaan kunnolla ja tarpeeksi. En jaksa olla sosiaalinen, mua on ruvennut taas ahdistamaan monet asiat. Tällä viikollakin on kahdeksan koetta, ja koska omat tavoitteeni ovat korkealla, koen stressiä.

    Jos ongelman myöntäminen on eka asia sen ratkaisussa.. Muhun sattuu. Oon sisältä hajalla, vaikka ulkokuori on tyyni ja rauhallinen.

    Mua pelottaa että pian on kesäloma, ja tämä elämänvaihe pitää jättää taakse. Ahdistaa kun kaikilla muilla näyttää olevan asiat suurinpiirtein tolpillaan, ja mulle avaudutaan kaikista asioista. Entä minä, miksei kukaan huomaa? Oon joutunut tässä vuoden sisään miettimään hyvin paljon vaikeita asioita.

    Mutta kyllä välillä menee hyvin. Olin juuri viikonlopun leirillä, se oli hyvin ihana maalaispaikka. Hengähdystauko, stressinnollaus, antoisa kokemus ja matka jonka aikana opin arvostamaan ja kenties kasvoin ihmisenä oppien elämästä jotain uutta.

    Puhuin itestäni enemmän kuin pitkiin aikoihin. Kiitos sulle :)

    Mitä sulle itelles kuuluu?

    VastaaPoista
  8. Hienosti avasit, luin ja välitin ja kiinnostuin. Kiitos. Kyllä muut välittää, joskus me ihmiset vaan ollaan vähän pökkelöitä. :3

    Millaista stressi on, millaista ahdistus? Johtuuko ne asioista, joihin voisit vaikuttaa? Mua ahdistaa usein jutut, joille en voi mitään just sillon. Se, että huomaan tämän, ei auta, mut ainakin voin antaa itteni olla siinä tunteessa (vaikka se on hirveetä) ja todeta, et mä en nyt voi mitään, en vaan voi.

    Muiden asiat vaikuttaa aina omaan tilanteeseen nähden jotenki pienemmiltä: ihanko omat ongelmat ois itelle valtavia ja sit jos jollekin toiselle sattuis samat, se vois vaan hoitaa asian, vips ja pois. Ootko varma, ettei ne muut ajattele samaa: ettei niitä ahdista se, et muilla on kaikki selkeetä, tolpillaan? Ehk ne vaan näyttelee tosi hyvin ja stressaa salassa.

    Mulle kuuluu tänään hyvää. Saatiin yks iso projekti loppuun ja hyväksyntä sille kaikilta semmosilta, joilta se oli tärkeää saada. Sydän keveni. Kiitos, että kysyit.

    Ja tervetuloa. :3

    VastaaPoista
  9. Mua väsyttää. Ei mitään uutta eikä ihmeellistä, ja onneksi ei väsytä ihan niin paljoa kuin viime viikolla, tai muuten oisin varmaan jo sairaslomalla.
    Ja täytyy kyllä sanoa että masentaa. Ei myöskään yhtä rankasti kuin viime viikolla, mutta enemmän kuin pitäisi.

    VastaaPoista
  10. Monia tuntuu väsyttävän ja masentavan nykyisin. En osaa sanoa, mikä siihen auttais. Ei kaikille varmaan yhtä yhtenäistä apukeinoa oo.

    Kiitos jakamisesta. :3

    VastaaPoista
  11. Musta tuntuu, että oon raskaan kevään jälkeen alkanut voimaantua. Saanut kiinni rauhallisuuden ja tasapainoisuuden tunteesta. Ihana tunne se, kun ei pelota.

    Kiitos kysymästä. ^ ^

    VastaaPoista
  12. Jostain syystä hahmotin koko tämän kuluneen vuoden nimeksi "kevät".

    VastaaPoista
  13. Se on muuten ihanaa kun huomaa, ettei tarvii enää pelätä. Ja kevät <3

    Hauskaa oli kysyä. :3

    VastaaPoista
  14. Yritin vastata tähän, mutta kommenttini oli liian pitkä. Niimpä tein siitä blogi merkinnän omaan blogiini. Se on osoitteessa: http://hennatheking.blogspot.com
    Blogimerkintä nimellä: kuulumiseni

    Olisin kiitollinen jo haluaisit käydä tekstin lukemassa. Se on pitkä, ja poikkeaa paikkapaikoin aika pahastikkin aiheesta, muuta sain ajatukseni tyhjennettyä siihen tekstiin.

    Kiitos kysymästä.(=

    VastaaPoista
  15. Käyn ehdottomasti lukemassa, ihanaa jos inspiroi kirjoittamaan enemmänkin :3

    VastaaPoista