1. helmikuuta 2015

Se kiire loppu sit siihen

Ootteko koskaan menneet jouluna aatonaattona bussilla mihinkään? Siis pitkänmatkanbussilla. Silloin on nimittäin kaikenlaisia autoja liikenteessä, niitä menee eri suuntiin vauhdilla sviuh svouh.

Kerran oltiin menossa aatonaattona Helsinkiin ja toisella kaistalla oli sattunut ketjukolari. Me saatiin ajaa normaalisti eteenpäin, mutta sillä puolella maailma oli seisahtunut: jengiä seisoskeli lumipenkassa auton vieressä, osa autoista oli pelkkiä ruttuja. Bussin ikkunoista me, onnekkaat, sitten tätä katseltiin ja sanottiin asiaankuuluvasti ohhoh uhhuh aijai voivoi.

Mun äidillä on yksi suosikkisanonta, joka on "kiire loppuu sit siihen". Sitä voi käyttää, jos joku ajaa raivoäisesti ohi ja ohittelee kuin hullu. Tai jos joku muuten päättömästi kohkaa eteenpäin, koska KAUHEE KIIRE äkkiä äkkiä

Kun jotain tapahtuu, se kiire loppuu just siihen.


Lentoyhtiö ilmoitti muutoksesta matkustajille sähköpostitse. Indonesialaisen Tempo-lehden mukaan kymmenen onnekasta lipun ostanutta ei kuitenkaan koskaan ehtinyt sähköpostia lukemaan. Se pelasti heidät päätymästä kadonneelle lennolle.



Kelaa sitä, että oot vaikka lähdössä matkalle. Matka on tärkeä kaiken täytyy mennä hyvin jotainhan voi vaikka SATTUA. Stressaat itses kuoliaaks ja ehkä huudat lapsilles että LOPETTAKAA TOI tämä on TÄRKEÄÄ ja sitten teidän kone syöksyy mereen moikka

Kiire loppuu siihen. Mitä hyötyä sun stressistä oli?

Kun mä ajan autoa, ajan hyvin hitaasti, koska mua pelottaa ja oon epävarma kuski. Mulla on kavereita, jotka huutaa semmosille kuskeille, että MENE ja MITÄ SÄ TEET ja KANNATTAAKO AJAA JOS EI OSAA

Se on kuin ne huutais mulle. Vaikka mä oon aina päässyt perille. Ja outoa kyllä, siihen ei mee sen kauempaa.

Äitini työnantaja sanoi aina, että asian paikalleenlaittamiseen ei mee sen enempää aikaa kuin siihen, että jätät sen johonkin sohvannurkkaan ja joudut myöhemmin siivoamaan. Asioiden tekeminen huolella ja rauhallisesti ei vie sen enempää aikaa kuin se, että kaahottaa täysii täysii kauhee kiire pakko tehdä korjataan myöhemmin vahingot

Joskus niitä ei voi korjata. Kun ajaa ihmisen päälle ja se halvaantuu, sitä ei voi korjata. Se, että oli kauhee kiire pakko ehtiä ei oo kamalan lohduttava selitys kun sun perhe on kuollut, tiedätkö.

Kun jotain tapahtuu, se kiire loppuu just siihen.

Siks me körötellään aina hitaasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti