4. kesäkuuta 2011

Vastauspostaus: Mitä sä keräilet?

Mun toiseen kysymyspostaukseen oli tullu hassuja kysymyksiä, joihin nyt ajattelin vastata. :3 Iwory kysyy:

Mitä sä keräilet?

Mä oon vasta huomannut, että keräilen kirjoja. Oon aina tienny, että ostan niitä paljon, mutta vasta omaan kotiin muutettuani oon huomannut, että mun ostama kirjahylly on nyt jo täynnä, ja teokset kasaantuu sen päälle. Tykkään kaikenlaisista kirjoista, mutta Stephen Kingin tuotannolla on mun sydämessä erityispaikka. Mä luen aina, mut varsinkin busseissa ja ennen nukkumaanmenoa.

Keräilen myös kesäkirjoja. Kesäkirja on semmoinen, että mulla on se kesän ajan mukana, ja ihmiset kirjoittaa siihen, ja piirtää kuvia. Sinne liimataan keikkalippuja ja rannekkeita ja kaikkea. Sit se menee kesän jälkeen hyllyyn.

Otan myös sikana valokuvia. En tiedä, lasketaanko sitä keräilemiseks. Mutta niitä on kymmeniä tuhansia jo. :3

Lisäks keräilen kaikkea maasta. Jos näen vaikka hienon napin, ruuvin tai jonkun omituisen esineen, mun pitää nostaa se ylös. Olkalaukun taskut on aina täynnä kaikenmaailman noppia ja rintamerkkejä. Kerran pienenä äiti pesi mun talvitakkia ja sit se vähän suutahti kun takin taskusta löyty vaan kaarnaa ja erimallisia käpyjä. :D Mun suosikkeja on erikoisenväriset kivet ja metalliasiat.

Mikä on sun lempituoksu ja -kukka? =)

Oh tää onkin vähän vaikee. Mun lempikukkia on auringonkukat ainakin. Ruusuista en oikein tykkää kun ne on jotenkin niin, no, ruusuja. Nekin on kauniita, mutten esimerkiksi odottele innolla että joku romanttinen prinssi tois niitä mulle. En ois rippipäivänäkään halunnu ruusuja, enkä ylppäreissä. Osa ihmisistä tiesi sen ja toi esimerkiks gerberoita, niistä pidän kanssa.

Mä rakastan vanhojen kirjojen tuoksua: sitä, kun laittaa nenän sivujen väliin ja hengittää sisään. Pidän myös märän asfaltin, leikatun nurmikon, savun ja navetan aromeista. Ruoista intialainen tuoksuu musta tosi houkuttelevata, ja nepalilainen kanssa. Pidän myös tiettyjen miesten deodoranttien hajuista ja käytänkin niitä myös itse. Lisäks pidän ihmisten ja asioiden ominaistuoksuista. Luin joskus, että nenä on se aisti, josta on suorin yhteys aivoihin. Jos mä haistan jonkun tuoksun, jonka tunnen, se vie mut välittömästi aikamatkalle. Tykkään siitä. :3

Toisen kysymyspostauksen hengessä kysyjän pitää nyt vastata samoihin kysymyksiin, joihin halusi multa vastauksen. :3

5 kommenttia:

  1. Ensinnäkin, musta oli tosi kiva että linkitit mun sarjisblogin tohon =) Yleensä ihmiset ei huomaa sitä, koska se ei oo blogger-blogi. Se on vähän hankala löytääkin.

    Mä keräilen hienoja sanoja muistikirjaan, enimmäkseen ruotsin- ja englanninkielisiä. Englanninkielisistä sanoista mua on miellyttänyt mm. offbeat (hauska, että "erikoinen" on sanasta sanaan "lyödä ulos" tai "pois sykkiä" tms.), wanderlust ("vaellushalu"!) ja circle (kuulostaa hienolta lausuttuna ja näyttää hyvältä kirjoitettuna). Ruotsista on löytynyt ainakin söpö sana: påpeka.

    Lempituoksuni on ehkä se kun on rapsuttanut linnun niskaa ja haistaa sieltä höyhenten välistä. Niin pehmeä tuoksu. Myös luonnosta löytyy ihania tuoksuja, ainakin tuo mainitsemasi nurmikko tai sateen jälkeinen raikkaus.

    Lempikukkani on ehdottomasti kielo, se on niin kovin sievä ja jotenkin hyvällä tavalla suomalainen, vaikken muuten koe olevani kovin isäinmaallinen. Kielosta tulee mieleen Kalevala ja lumihiutaleet.

    VastaaPoista
  2. Mitä ihmettä, mitä lintuja sä nuuhkit! Kuulostaa maailman ihanimmalta aktiviteetilta! <3

    Sanojen keräily kuulostaa kyl myös siistiltä. Mun mielestä suomenkielen kauneimmaks sanaks pitäis äänestää "äyskäri".

    VastaaPoista
  3. Mulla on sellainen pieni neitokakadu-uros nimeltään Rumpalipoika <3 Se on kauheen lemmenkipeä, välil läse jahtaa mun kättä niska pitkänä että rapsuttaisin sitä =) Sarjisblogissa mun joka toinen merkintä on siitä, se on semmonen hölmöläinen =D

    Mä en oikeen lämpee äyskärille.. Mutta ehdottamasti rumin suomalainen sana on tissiliivit. Yäk. Suomessa on nättejä sanoja ainakin ''lempee'' ja ''häirii''.

    VastaaPoista
  4. ''välillä se'' eikä ''välil läse''

    VastaaPoista
  5. Hei mä katselinkin että mikä lintu siel seikkailee :3 Voi että miten ihanaa, kyl maailmassa on kaikkee, ja kaikel omat jutut. :3

    VastaaPoista