29. helmikuuta 2012

Haaste: 21 päivää valittamatta, loppuraportti

Haaste: 21 päivää valittamatta
Päiviä takana: 21

Havaintoja:
Haaste loppui eilen. Ajattelin listata asioita, joita opin matkalla.

Valittaminen on sosiaalista.
Kun mä valitan ja toinen myötäilee, siitä tulee hyvä olo. Valittamalla voi avata keskustelun ja päivitellä vaikka säätä. Miks se on helpompaa ku keskustelun avaaminen kehumalla? En tiedä.

Valittamisen kuunteleminen on helvetin uuvuttavaa. 
Varsinkin haasteen aikana mua otti ihan kympillä aivoon kaikki ne, jotka valitti asioistaan. Ihanku kaikkien pitäis elää niinku mä.

Valittamisen lopettaminen sai mut tekemään enemmän.
Mä korjasin aktiivisesti tilannetta ja sanoin itselleni, ettei tässä oo hätää nyt ja asiat korjaantuu.

Valittamisen lopettaminen teki asioista helpommin käsiteltäviä.
Mä en enää istunu ja voivotellu asiaa, jolle en voi mitään. Jos joku muu valitteli jostain, yritin kääntää sen positiiviseen, käskin tehä jotain tai sanoin, ettei sille asialle voi nyt mitään. Jos ei voi tehdä mitään niin miks täytyy aina pyöriä siinä?

Asiat ei kertaakaan korjaantuneet valittamalla.
Ne korjaantui tekemällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti